امروز انواع مختلفی از برچسب ها با کاربرد های متفاوت و مفید تولید شده اند . در این مقاله می خواهیم به بررسی برچسب اموال یکی از کاربردی ترین انواع برچسب ها بپردازیم.

برای تهیه ی بر چسب اموال از روز آبی کلیک نماید.

برچسب اموال چیست؟

بسیاری از شرکت ها ، سازمان ها و کارخانه ها و صنایع بزرگ در اثر حجم زیاد کاری و خروجی های زیاد محصولات، مدارک و… ممکن است دچار بسیاری اشتباه و خطا شوند.برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکلات و همچنین جلوگیری از سرقت در کسب و کار های بزرگ از این نوع برچسب استفاده می کنند.

به عبارت دیگر بر چسب اموال که لیبل اموال نیز نامیده می شوند در شرکت ها ، انباری ها، سازمان ها و… برای مدیریت دقیق تر از موجودی اموال و دارایی ها استفاده می شوند .این برچسب ها ضخیم و بادوام می باشند و همچنین از چسبندگی بالایی برخوردار هستند و می توان آن را روی سطح های مختلف به راحتی نصب کرد و بعد از گذشت چندین ساعت برداشت آن از سطح بسیار دشوار می باشد .

این برچسب در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند و روی آن ها کد هایی قرار داده می شود که این کدها به پیگیری راحت و سریع اموال کمک بسیاری می کند.

پس برچسب اموال نه تنها برای پیگری و موجودی اموال به کار می رود بلکه می تواند وسوسه ی افراد برای سرقت و دزدین کالا ها را از بین ببرد.

 

برچسب اموال

چرا باید از برچسب اموال استفاده شود؟

  • همانطور که اشاره شد در سازمان ها و شرکت های بزرگ و حتی کارخانه های تولید محصولات، این برچسب ها قرار داده می شود تا به راحتی بتوان موجودی اموال را مدیریت کرد و همچنین در صورت سرقت و جابه جایی اموال موجود با توجه به اطلاعات ، بارکد ها و لوگو ی شرکت ، اموال را به راحتی شناسایی و پیدا کرد.
  • در دانشگاه ها ، مدارس ، بیمارستان ها ، شرکت ها و سازمان ها که بسیاری از افراد بصورت حضوری در این مکان ها مشغول به فعالیت می باشند ، در صورت احتیاج هرکدام از افراد به هر گونه وسیله ای با تهیه ی لیستی از افراد و ثبت بارکد هر کدام از وسایل ،که در اختیار آن ها قرار داده می شود به راحتی می توان وسایل را د صورت نیاز یا پس داده نشدن، بسیار سریع پیدا نمود.
  • در مراکزی مانند:انباری ها ، نه تنها برای مدیریت اموال بلکه برای سهولت در انبار داری نیز، استفاده از این برچسب ها بسیار ضروری است
  • این بر چسب ها را می توان برای پلمپ محصولات و یا ثبت اطلاعاتی مانند شماره ، لوگوی تولیدکنندگان محصولات و حتی لیبل تبلیغاتی استفاده کرد.

محاسن استفاده از برچسب اموال:

1- افزایش سرعت در مدیریت و پی گیری اموال

2- جلوگیری از سرقت اموال

3- کاهش اشتباه در مدیریت اموال

4- قابلیت رد یابی بر خی از آن ها

چه نوع بر چسب هایی برای جلوگیری از سرقت اموال مناسب هستند؟

هیچ فردی در داخل شرکت ، دفاتر و یا جایی دیگر که مشغول به فعالیت است بعد از سرقت وسیله ای نمی گوید که من آن را دزدیده ام و منکر می شود و برای اینکه ثابت کنند که وسیله خودشان است سعی می کنند آن را بردارند پس برای این کالا ها بهتر است از برچسب هایی استفاده کرد که تخریب نشوند و بعد از برداشتنشان ردی از خود بجا بگذارند.

 

بر روی برچسب اموال چه مشخصاتی قرار داده می شود ؟

این برچسب ها با توجه به نوع مکان مورد استفاده دارای اطلاعات مختلف و مربوط به آن سازمان یا شرکت می باشند. این اطلاعات شامل بارکد ، لوگوی شرکت ها ، شماره ی تماس ، آدرس و هرگونه اطلاعتی که لازم باشد قرار داده می شود.

انواع برچسب اموال :

این برچسب ها دارای چند نوع می باشند که با توجه به نیازتان می توانید آن ها را تهیه نمایید:

1- برچسب های بارکد دار:

اغلب برچسب های اموال دارای بارکد می باشند. در واقع این بر چسب ها علاوه بر کدی که بر روی آن ها درج می شود دارای یک بار کد نیز می باشند که با استفاده از این ویژگی وسایل بار کد خوان می توانند بار کد را شناسایی کنند. این نوع برچسب ها بیشتر برای محیط های صنعتی و تولیدی مناسب می باشد.

2- برچسب اموال امنیتی یا lD:

این برچسب ها امنیتی که بیشتر به منظور جلوگیری از سرقت و دزدی استفاده می شوند دارای یک شناسه lD می باشند . این شناسه به گونه ای است که قابل رد یابی می باشد و در صورت سرقت اموال می توان با سیستم های پیگیری آن ها را ردیابی کرد . این نوع از برچسب های اموال بیشتر برای محصوات با ارزش و گران استفاده می شود.

برچسب اموال

3- برچسب اموال QR:

QRنیز یک نوع کد می باشد. در واقع افراد با  بر چسب هایی که دارای این نوع کد هستند می توانن اطلاعاتی درباره محصول و کالا بدست آورند. این نوع کد ها با استفاده از گوشی های هوشمند قابل ردگیری و استفاده هستند.

 

 

 

محل مناسب برای چسباندن لیبل اموال :

این بر چسب ها باید در جایی چسبانده شوند که دچار سایش نشوند وهمچنین جلوی دید قرار بگیرند اینگونه هم از سرقت آن ها جلوگیری می شود و هم اسکن آن ها راحت تر انجام می شوند. در محصولاتی که جنبه تزئیناتی و زیبایی دارند با نصب این چسب ها نباید از زیبایی آن ها کاست و همچنین در مکان های آلوده باید در قسمتی از کالا قرار گیرند که کمتر در معرض دود و آلودگی باشند.

برچسب اموال

ویژگی لیبل های اموال با کیفیت :

1- ضد جعل و کپی باشند

2- ضد تخریف باشند

3- انعطاف پذیر باشند تا قابلیت چسبندگی بر روی سطح ناصاف را نیز داشته باشند

3- در شرایظ مختلف جوی و در مقابل حرارت و آب با دوام باشند(باتوجه به نوع و محل نصب آن ها)

4- از چسبندگی بالایی بر خودار باشند.

قیمت چاپ برچسب اموال چقدر است؟

برچسب اموال دارای اندازه ها و انواع مختلفی می باشند و علاوه بر این با توجه به شرایط استفاده( حرارت ، آب و هوا ، آب و… ) دارای جنس های مختلفی می باشند که همگی این عوامل باعث ایجاد تفاوت قیمت در آن ها شده است. ولی در مقابل هزینه ای که برای دستگاه های هوشمند ، دوربین ها و … که برای جلوگیری از سرقت یا پیگری اموال و… استفاده می شوند بسیار بصرفه تر و مناسب می باشند.

بیشتر بدانید:(درقسمت پایین کلیک کنید)

انواع هولوگرام