هدف ما در این مقاله بررسی دقیق کاربرد برچسب اموال می باشد اما قبل از پرداختن به این موضوع ابتدا توضیحی کلی درباره ی برچسب خواهیم داد تا بدانیم برچسب اموال چیست؟ و به چه برچسب ایی برچسب اموال می گویند.

برچسب های اموال چه نوع برچسب هایی می باشند؟

بطور حتمی برای بسیاری از شما پیش آمده که در هنگام مراجعه به مکان های مختلف مثل: دانشگاه ها ، شرکت ها و سازمان های بزرگ ، فروشگاه ها و یا مغازه های مختلف با نوعی برچسب که بر روی وسایل یا کالا قرار گرفته اند را دیده باشید . در واقع این برچسب ها را برچسب اموال یا لیبل اموال می نامند که برای جلوگیری از سرقت و دزدین اموال و یا پیگیری سریع و دقیق کالا ها و اموال استفاده می شوند . برخی از این برچسب ها برای دادن اطلاعات سریع از کالا نیز استفاده می شوند.

این نوع برچسب ها را چه برای موجودی های بزرگ و چه کوچک قابل استفاده می باشند و استفاده از آن بسیار مفید و کاربردیست.

کاربرد برچسب اموال

کاربرد برچسب اموال چیست؟

1-کاربرد برچسب اموال برای جلوگیری از سرقت اموال و رد یابی اموال دزدیده شده:

سرقت وسایل در هر مکانی چه مکان های آموزشی و شرکت ها و چه مکان هایی که به تولید و توزیع کالا ها می پردازند ممکن است انجام گیرد. این سرقت اموال در مکان های آموزشی ، شرکت ها و هر مکانی که افراد زیادی بصورت حضوری به انجام کار می پردازند.

در مکان هایی که به تولید کالا ها می پردازند افراد با سرقت کالا ها و محصولات تولید شده  آن ها را در مکان های نامعتبر و بازارهای سیاه  بفروش می رسانند و باعث می شوند که اعتبار برند و محصولات شما پایین بیاید .

در حالی که این با این برچسب ها می توانید از این عمل جلوگیری کنید و یا در صورت سرقت رفتن آن ها بسیار سریع کالا ها و اموالتان را رد یابی و پیدا نمایید.

2-کاربرد برچسب اموال برای پیگیری و دسته بندی سریع و همچنین آمار دقیق موجودی کالا ها و وسایل با بازدید بصری :

دیگر کاربرد برچسب اموال پیگری موجودی کالا می باشد . درواقع برخی این برچسب ها دارای شمارنده نیز می باشند که می توان به راحتی از کم شدن تعداد آن ها و همچنین تعداد و آمار دقیق آن ها مطعلق شد.

در انبار ها بیشتر از برجسب های اموال رنگی استفاده می کنند و این گونه می توان به راحتی اموال را دسته بندی کرد .

3-کاربرد برچسب اموال برای افزایش عمر دارایی و تجهیزات ارزشمند خود که اغلب جابه جا می شوند:

دیگر کاربرد برچسب اموال افزایش طول عمر محصولات بارزش می باشد . در بسیاری از مکان ها مثلا دانشاه یا شرکت ها وسایلی مانند : کامپیوتر ، دوربین ها آموزشی و دیگر وسایل چندین بار جابه جا می شوند با استفاده از این برچسب ها می توانید طول عمر و از بین رفتن آن ها را افزایش دهید.

4- قابلیت اسکن برچسب های اموال :

این نوع برچسب ها نه تنها می توانند قابل ردیابی باشند بلکه قابلت اسکن با دستگاه ها و همچنین برخی از آن ها قابلیت اسکن با گوشی را دارند و با استفاده از آن ها در مکان ها می توان تعداد خروجی را کنترل کرد و یا با اسکن ان ها اطلاعاتی در باره کالا ها به دست آورد.

کاربرد برچسب اموال با توجه به نوع مکان استفاده چیست؟

1- در فروشگاه های مختلف:

برای جلوگیری از سرقت و همچنین کنترل خروجی

2- انباری ها:

برای جلوگیری از سرقت و دسته بندی محصولات به طور مرتب در انباری و هچنین کمک به انبار داری

کاربرد برچسب اموال

3- بیمارستان ها ، شرکت ها و آموزشگاه ها:

برای جلوگیری از گم شدن و ازبین رفتن وسایل ارزشمند مانند: کیس ، مانیتور، صندلی ها و…

4- خدمات شهری:

در شهرداری ها ازبرچسب های اموال با مقاومت بسیار بالا برای کد گذاری تجهیزات شهری مورد  استفاده ، استفاده می شود . به این شکل اگر تجهیزاتی دچار خرابی شوند به آسانی پیدا و تعمیر می شوند.

5- رستوران ها و فروشگاه ها:

با اسکن برچسب به وسیله ی گوشی های هوشمند می توانند به منو یا اطلاعات و ویژگی های محصولات دسترسی پیدا کنند.

کاربرد برچسب اموال

در هنگام نصب برچسب های اموال باید به چه نکاتی توجه شود؟

1- برچسب اموال باید در محلی نصب شوند که به راحتی اسکن شوند

2- در مقابل دید باشند تا افراد را از سرقت بازدارند

3- در محلی نصب شوند که دچار خراشیدگی و تخریب نشوند

4- در بسته بندی ها می توانند برای پلمپ هم استفاده شوند

5- وسایلی که در معرض دود ،حرارت وجود دارد در محلی نصب شود که کمتر دچار آلودگی شوند

6- در وسایلی که جنبه ی زیبایی دارند باید به گونه ای قرار بگیرند که از زیبایی وسایل نکاهند

کاربرد برچسب اموال براساس انواع آن ها:

برچسب های اموال به طور کلی به سه نوع یا دسته تقسیم می شوند که به معرفی هر کدام از آن ها و کاربردشان می پردازیم:

1- کاربرد برچسب اموال بارکد دار:

از رایج ترین و پرکاربرد ترین انواع برچسب ها می باشد . که بر روی ان ها یک نوع بارکد درج می شود این بارکد قابلیت اسکن را دارد و با دستگاه ی بار کد خوان یا اسکن خوان شناسایی می شوند . این نمونه را می توانید صدر در صد در فروشگاه محصولات غذایی یا سایر فروشگاه ها دیده اید . این نوع برچسب بیشتر برای  محیط های تولیدی و صنایع مناسب است.

2- کاربرد برچسب اموال با کد QR :

این نوع برچسب دارای کد QR می باشند  که در داخل چها گوشه هایی که از تکه های سیاه و سفید ساخته شده اند قرار دارند . این نوع رچسب با استفاده از گوشی های هوشمند قابل اسکن می باشند که با اسکن آن ها می توانید اطلاعات زیادی از محصولات بدست آورید این نوع برچسب در رستوران ، فروشگاه های لباس یا هر جایی که محصولی عرضه میکنند قابل استفاده است .

کاربرد برچسب اموال

3- برچسب اموال امنیتی یا lD:

برچسب امنیتی یا lD  همانطور که از نامش هم مشخص نوعی برچسب است که برای امنیت استفاده می شود به اینگونه که با سرقت رفتن وسایل قابل ردیابی می باشد و به راحتی می توان وسیله سرقت رفته را پیدا نمود . بیشتر برای مکان های که دارای وسایل با ارزش می باشد استفاده می شود.

چرا برچسب اموال را از روز آبی تهیه نمائیم؟

روزآبی از بهترین فناوری برای جلوگیری از سرقت و عملکرد عالی و قابل اعتماد در برچسب ها استفاده میکند. برچسب های مورد استفاده باید از کیفیت و دقتی بالایی برخوردار باشند تا قابل اسکن باشند این کیفیت را فقط از روز آبی بخواهید .چسبندگی بالای برچسب های اموال روز آبی قابلیت استفاده از آن را در اختیار شما قرار می دهد.

بیشتر بخوانید(بر روی عکس زیر کلیک کنید)